حالا حالاها بدون نام

حالا حالاها بدون نام

مینویسم
بدون ترس از قضاوت ها...
چون میخوام خودم باشم

۳۰
تیر ۹۸

براى اینکه خانه اى، خانه باشد باید کسى مدام در آن راه برود.

 باید یکى باشد که ظرفهاى کثیف را بگذارد توى سینک.

تمیزها را بچیند سر جایش. تختها را مرتب کند.


زنگ بزند سوپر رب گوجه فرنگى و ماکارونى سفارش بدهد. 

میوه ها را بشورد. قبضها را پرداخت کند.

 به گلدانها آب بدهد. ملافه ها را عوض کند.


 لباسها را مرتب کند.

 به ناهار فردا و شام شب فکر کند.

جارو بزند و گردگیرى کند. براى اینکه خانه، خانه باشد


 یک عالمه قدمهاى خاموش از تراس تا آشپزخانه، 

از آشپزخانه تا اتاق خواب، از اتاق خواب تا حمام، 

از حمام تا دم در بارها و بارها باید تکرار شود. 


تازه آن موقع میشود نشست و خیره شد

 به خانه اى که آرام و در صلح به نظر مى رسد. 

انگار نه انگار که براى رسیدن به این ثبات و سکون 

کسى ساعتها راه رفته و به هیچ جا نرسیده. 


آرامش و ثبات جایزه ى کسى ست که

 راه میرود. 


بعضیها اما فکر میکنند خانه خود به خود اداره میشود.


فکر میکنند داشتن غذایى آماده روى میز و یخچال و فریزرى پر ،طبیعى و عادى است. 

تا وقتى که خود خانه اى داشته باشند و بفهمند که معجزه اى اتفاق نمى افتد مگر با راه رفتن.

 آرام... ممتد و بى پایان از این طرف به آن طرف

 و براى ساعتهاى متمادى این همه راه رفتن 

فقط براى اینکه خانه همین سکون را حفظ کند.


 این همه راه رفتن، فقط براى حفظ یک سکون. 

یک نفر باید  عاشقانه در خانه راه برود 

 و الا راه رفتن از هر کسی بر میاید.

پ.ن: متن کپی ست

پ.ن۲:دلم میخواد دوباره اینجا رو راه بندازم :)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۳۰
rangi rangi

نظرات  (۱)

۳۰ تیر ۹۸ ، ۱۰:۵۲ ŇãşíМ ĶĥăŅŭМ

 

 فک کردم متن خودته خخخ میخواستم کلی ذوق کنم برات خخخ

 

 

وای یادِ حرف شوجانم افتادم!! شب اومد خونه گفت خیلی خسته ام+ 

 

گفتم اتفاقا منم خیلی خسته ام ...

 

گفت :

 

مگه از صب چیکا کردی؟ :/   

 

گفتم خونه رو نمیبینی تمیزه؟؟؟  :|

 

یه نگاهی به اطرافش انداخت و گفت: خب خونه ما همیشه تمیزه =)))))

 

 

 

ینی کمرم از وسط دو قسمت شد با این استدلالش خخخخ

 

 

(تصمیم گرفتم ازین به بعد یه وقتایی خونه تمیز نباشه که متوجه شه وقتایی که خسته ام دقیقا برا چی خسته ام :|||  )

 

++  البته من زیاد پایبند چنین تصمیماتی نیستم اصولا چون اول خودم از کثیفی و به هم ریختگی آزار میبینم :(

 

 

 

+++کار خوبی میکنی راه بنداز فیض ببریم ^__^

 


پاسخ:
بعد از یکسال چه توقعاتی داری از آدم😂
این همونه که برای اثاث کشی اومدی منو مامانم بهت گفتیم قبول نکردی:/
قربونت ان شالله که بتونم بیام:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">