حالا حالاها بدون نام

حالا حالاها بدون نام

مینویسم
بدون ترس از قضاوت ها...
چون میخوام خودم باشم

۲۵
ارديبهشت ۹۵

دوشنبه ارائه دارم! نظریه ی راجرز خدابیامرز!

یه عادت دارم اونم اینکه تاچیزی رو خودم خوب نفهمم نمیتونم حفظ کنم برای نفر دومی توضیح بدم  حتی اگه900000بار از روش بنویسم یا هر ترفند دیگه ای که به کار بگیرم

چند روز پیش که داشتم برای ارائه م میخوندم دیدم این بنده ی خدا چیزی رو گفته که من اینهمه مدت دنبالش بودم که به بقیه بفهمونم و در اخر مثه همیشه به این نتیجه رسیدم که ول معطل بودم:/

راجرز خدابیامرز اگه توی کل نظریه ش یه حرف به درد بخور زده باشه همینه اونم این که میگه هرکسی یه سری تجربه ها داره که فقط خودش حس کرده! به هیچ عنوان بقیه نمیتونن درکش کنن! 

یعنی اگه من یه چیزی رو تجربه کردم اگه احساسی دارم اگه یه چیزی توی گلوم باد کرده اگه هرچی حرف میزنم طرف با دهن باز نگاهم میکنه مقصر من یا اون نیستیم!

اصلا تقصیر کسی نیست! تقصیر شخصیت انسان که نمیذاره تو احساستو به بقیه بگی یا اونا به تو بگن!

فهمیدن این نظریه کل ارمانهامو به هم ریخت از طرفی هم خوب بود که از این به بعد برای فهموندن حرفام برای بقیه اینهمه انرژی نذارم!

میدونین تا الان حرف زدن برام سخت بود اما از این به بعد بی هدف هم اضافه شده! اینهمه حرف بزنی از تنهاییت از ناراحتیت یا حتی از شادیت بگی برای کسی که متوجه نمیشه؟!

اما خب میدونین قبول کردن این نظریه یعنی متنفر شدن از تمام اطرافیان!!!

وقتی میگی ناراحتم وقتی میگی دارم خفه میشم یا وقتی ساعت ها باهاش حرف میزنی و براش اشک میریزی اونم تمام وقت بهت میگه میفهمم میفهمم درکت میکنم داره  بهت دروغ میگه!

یا شاید هم داشته حس تو رو با یکی از تجربه های خودش مقایسه میکرده و اونو مرور میکرده و تو اصلا براش مهم نبودی!

اینهمه دروغ؟!

منکه نمیتونم قبول کنم! اعتراف میکنم که نمیخوام قبول کنم! قبول کردنش به معنای رد کرد خیلی چیزاس که من با دلخوشی به اونا زنده ام...

راجرز عزیز با تمام احترامی که برای تو و نظریت و استاد نامنی که قرار 8صب دوشنبه برم و سرکلاسش ارائه بدم قایلم نظریتو با کمال بی رحمی و حتی بدون داشتن کوچیک ترین دلیل علمی فقط و فقط به خاطر دل خودم رد میکنم:)) امیدوارم مثه فروید ادم کینه ای نبوده باشی و منو به خاطر این مخالفت ببخشی

قربانت امضارنگیِ ترم دو علوم تربیتی ✋


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۵
rangi rangi

نظرات  (۵)

اینا نصفشون چرت میگن: /
فرویدو که نگووووو دلم ازش خونه: /////
پاسخ:
نمیشه گفت چرت میگن بالاخره نظریه بوده هم میتونه رد بشه هم میتونه قبول بشه امکان خطا داشته:)

۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۲۶ مجتبی آستانه
بابا شما روانشناسا که ازین چیزا براتون عادیه! فرداروز مریض اومد چه جوری دلداریش می دین؟؟
البته راجرز هم دیگه زیادی دیدش منفی بوده!
پاسخ:
اره باید عادی باشه ولی خب برای من نیست یکم سخته قبول کردن این چیزا بعدش شاید دلیل اینکه من روانشناسی قبول نشدم همین بی جنبه بودنم باشه خخخخ اره کلا راجرز زده هرچی همدلی و همدردی وچمیدونم اینجور چیزا که توی نظریه یونگ بوده رو نابود کرده:دی
ب نظرم نظریه این منفی نبوده بلکه فقط خواسته بگه یه سری اوقات که هر چی هم تلاش کنی دشواری پیش میاد تو درک اطرافیان برا اینه که تو، تو ذهن بقیه نیستی که بتونی همه چی رو بفهمی. مثه دنیا که ما نمیتونیم همه اسرارشو بفهمیم. ادمام هر کدوم دنیایین برا خودشون...
ینی خواسته مثبت ببینه و بگه برا بی رحمی و فلان ادما نی بلکه به این دلیله و البته با با تلاش فک کنم دنبال حل شدنش بوده وگرنه دنبال درمان شخصیت محوری نبود... مطمئنی دقیقا زده بوده "به هیچ عنوان" قابل درک نی؟!
به نظرم تو منفی نگاه کردی! ینی در واقع منفی هم شاید نه فقط اومدی ربطش دادی به چیزی ک تو ذهنت هس. شاید حتی منم درست نگم و صرفا ب چیزی ک تو ذهنم هست و ب نظرم میرسه ربطش دادم خصوصا اگر به هیچ عنوانو گفته باشه دقیقا :)) ب هرحال اگر حرف من درست باشه ینی همین الان رنگی تو درک حرف ایشون اشتباه کرده پس نظریه درسته :)) قرار نی حتما اون چیزی که باید درک شه یه چیزی مثه درد و دل باشه. اون حرف میتونه یه نظریه باشه مثل همین. در کل درک کردن یه جور دانشه نه حس همدلی! همین که الان من و تو دو برداشت متفاوت داشتیم ینی واقعا نمیشه یه نفر رو به معنای واقعی واقعی واقعی کلمه منظورش رو از حرفش فهمید. ینی در واقع به خاطر انسان نبودن و دروغ گفتن و اینا نی فقط به این خاطره که ما تو ذهن همدیگه نیستیم که بتونیم اون برداشتی که باید رو بکنیم ولی ب نظرم با تلاش حلم نشه بهتر میشه لااقل...
یعنی در کل دانای حقیقی خداست و خب فقطم اون هست که اگر بخواد میتونه دانش بنده هاشو بیشتر کنه مثه پیامبرا و اماما.
این خلاصه ی برداشته. ینی هر چقدم ما سعی کنیم فقط خود خود خداست که میتونه ب بهترین نحو درک و اینا کنه طرف رو چون فقط اون تو ذهن و دل همه رو میدونه :) و این ربط به انسان نبودن و همدلی نکردن و... ما نداره فقط میخواد به کامل نبودن دانش انسان اشاره کنه...
پاسخ:
ببین از یک نظریه برداشت های مختلفی میشه کرد مثل همین که من گفتم یا همین که تو گفتی یا هزار برداشت دیگه بستگی به زاویه دید خودت داره اما خب من این برداشت و داشتم اینکه چیزی که تو از یک تجربه یا احساس درک میکنی و نمیتونی برای بقیه توضیح بدی حالا شاید اینی که تو میگی درست باشه ولی من دراخر برداشت خودم و نظریه راجرز از این دیدگاه و رد کردم خخخ چون دوست نداشتم اینجوری فک کنم:)
به نظرم چیزی که جنبه میخاد علوم تربیتی قبول شدنه نه روانشناسی.
خیلی از چیزایی که این دانشمندا میگن تو کت منم نمیره، خوبه که الکی نپذیریم.
امضا دانشجوی ترم دو علوم تربیتی
پاسخ:
مهم همین واحدای روانشناسیه حالا توی هر رشته ای که پاس بشه مهم نیس اره بعضی از قسمتای نظریه فروید هم حرص ادمو درمیاره مثه همون عقده ادیپ://// خخخخ پس همکاریم:)خوش وقتم😇
Today, while I was at work, my cousin stole my iPad and tested
to see if it can survive a thirty foot drop, just so she can be a
youtube sensation. My apple ipad is now destroyed and she has 83 views.
I know this is completely off topic but I had to share it with someone!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">